Zaměstnanecké benefity se mění, ale home office a stravenky jsou stále oblíbené
2. 6. 2021
To, že se spousta věcí díky pandemii změnila i na pracovištích a v zaměstnání, je naprosto jasné. Asi si nemusíme připomínat, že velká část zaměstnanců musela zůstat na home office a i ti, kteří home office předtím neznali, ho okusili na vlastní kůži. Ze žádaného zaměstnaneckého benefitu se dokonce v některých případech stalo nutné zlo. Tedy zhruba u třetiny oslovených pracovníků, kteří kvůli pandemii dlouhodobě pracovali ve svojí domácí kanceláři.
Příspěvek na práci z domova
Na druhou stranu pandemie potvrdila, že mnoha zaměstnancům i zaměstnavatelům práce na home office vyhovuje a je pravděpodobné, že budou chtít využívat této možnosti i v klidnějších obdobích. A mnohé firmy tomuto trendu už vykročily vstříc. Například tím, že začaly nebo začnou přispívat na práci z domova. Například na internetové připojení, vybavení domácí kanceláře nebo techniku.
Příspěvek na práci z domova sice zatím poskytuje jen o něco více než deset procent firem, ale očekává se, že jeho podíl v portfoliu zaměstnaneckých benefitů se bude zvyšovat.
Benefity na péči o zdraví
Mezi firmami ale i zaměstnanci současně roste také zájem o zdravotní benefity nebo příspěvky na životní pojištění. Pandemie totiž u někoho více, u někoho méně, pozměnila i naši představu nejlepších zaměstnaneckých benefitů a víc nás nasměrovala k péči o zdraví.
Mnohem víc se tak začínají objevovat benefity jako je zajištění zdravotní péče pro zaměstnance v místě pracoviště, příspěvky na nadstandardní péči, zdravotní konzultace nebo nákup léků a výživových doplňků.
Některé firmy pak prosazují i péči o duševní zdraví zaměstnanců. Covidová doba, izolace na home office i třeba soustředění se na práci s dětmi v jedné domácnosti a péče o ně, případně i o rodiče, byla a někde stále ještě je náročná. To vše zvyšuje stresovou zátěž na každého z nás.
Proto se už dnes firmy zajímají o duševní zdraví svých zaměstnanců a hledají cesty, jak jim ulevit i za pomoci benefitů. Jako je například možnost využití bezplatné a přísně důvěrné poradenské psychologické služby, která je dostupná všem zaměstnancům a často i jejich blízkým příbuzným.
Stravenky stále vedou
Přesto nejoblíbenějším benefitem jsou stále stravenky. Alespoň pro obory jako je bankovnictví, farmaceutický průmysl nebo zákaznická podpora. Ve službách a v gastronomickém odvětví nejsou tak hojně využívány.
V žebříčku nejčastěji poskytovaných benefitů se dále objevují nápoje zdarma, flexibilní pracovní doba a mobilní telefon pro soukromé účely. Oblíbenost používání mobilního telefonu a jeho procentuální zastoupení v žebříčku zaměstnaneckých benefitů je na stejné úrovni jako už zmiňovaný home office.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se mohu efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 23 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin - což je přibližně 2.000 klientů - po celé České republice. Uzavřela jsem 7.400 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytuji komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru do úvahy veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem mohu řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, a.s. Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desítkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneři
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, důkladnou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoliv pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoliv obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je potřeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejen nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mne nejen obchodní partner, ale i lidská bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mé práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali také přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mým posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podílím na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzv. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda předám své zkušenosti.