Skromnější konec předchozího roku nebo až rok 2021? Hlavně, ať se v novém roce konečně nadechneme
30. 12. 2020
Ještě před pár týdny se většina Čechů oslovených v předvánočních průzkumech dušovala, že budou na vánočních dárcích šetřit. Někteří respondenti dokonce uváděli, že dárky nebudou nakupovat vůbec. Jenže data z online nákupů z listopadu a první poloviny prosince o skromnějších Vánocích rozhodně nehovoří.
Přestože to většina e-shopů a marketingových specialistů tušila, i s ohledem na poslední vývoj v oblasti online nákupů, obrat překonal očekávání a rekordní zisky z předchozích let. Objem utracených peněz se dokonce meziročně zvýšil o víc než 30 procent. Ještě v roce 2019 se přes online obchody protočilo před Vánocemi 52 miliard korun. Ano, čtete správně. Miliard, nikoliv milionů. Minulý rok už to bylo téměř 70 miliard korun.
Na přepočet obyvatel tak prý každý z nás učinil průměrně tři internetové nákupy vánočních dárků. Včetně malých dětí a osob bez přístupu na internet. To moc o velkém šetření nevypovídá. S ohledem na situaci se ale dá předpokládat, že kamenné obchody rekordní obraty neměly. Většina kupujících totiž zůstala u “bezpečnějších” online nákupů.
Pokud teď patříte mezi ty, kteří sice skromnější Vánoce plánovali, ale nezadařilo se, není třeba smutnit. Pokud je opravdu třeba víc šetřit, určitě to můžete napravit v tomto roce. Právě s koncem roku a začátkem roku nového nastal čas se ohlédnout zpět, poučit se z chyb i toho dobrého a naplánovat si příjmy a výdaje.
Ve znamení pandemie
Asi netřeba nikomu z nás připomínat, v jakém duchu se nesl loňský rok. Věřím ale, že nebyl pro vás jen ve znamení pandemie. Že se nesl i ve znamení jiných a převážně hezkých událostí.
Kromě finanční rozvahy si můžete sepsat třeba i to, co se vám na loňském roce líbilo. Co vás potěšilo. Co vám přineslo radost, úspěch a třeba i nějaké ty aha momenty. Nebo i to, co se vám osvědčilo v oblasti peněz a finančních investic.
Rozhodně je to lepší než bědovat nad tím, co se nepodařilo a co všechno ta nemoc začínající na písmenko „c“ a končící na číslo „19“ způsobila. Připomeňme si tedy spíš to dobré a do nového roku vykročme i s tím, že nás letos možná opravdu čeká skromnější rok a ještě trochu jiný život než jsme znali dosud. Ale zároveň si udržme víru, že tohle nebude trvat věčně.
Přeji vám a vlastně nám všem, aby co nejdřív přišlo období nadechnutí a snad i období bez roušek a odstupů mezi lidmi. Přeji vám také co nejlepší rok, pevné zdraví i nervy a co nejvíc pohody a klidu.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se můžem efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 24 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin – což je přibližně 2.000 klientů – po celé České republice. Uzavřela jsem 7.500 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytujem komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru v úvahu veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem můžem řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, as Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desetkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneri
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, pečlivou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoli pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoli obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je třeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejenom nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mně nejen obchodní partner, ale i lidské bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mojí práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali takovými přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mojím posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podívám na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzn. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda prodám své zkušenosti.