Pojistné smlouvy je potřeba aktualizovat, především pojištění nemovitosti
11. 8. 2021
Napadlo vás někdy, že je potřeba pojistné smlouvy aktualizovat? Obzvlášť ty, které se týkají vaší nemovitosti a domácnosti? Důležité to je hlavně tehdy, když si například přistavíte nové patro nebo zrekonstruujete byt nebo dům. Vaše nemovitost totiž přístavbou nebo rekonstrukcí získala na hodnotě a pokud svoji pojistnou smlouvu nezaktualizujete, stává se díky tomu vaše nemovitost tzv. podpojištěnou.
Co znamená podpojištění?
Je to výraz pro stav, kdy je nemovitost pojištěna na nižší částku, než je její skutečná hodnota. Možná vás napadne, že aspoň neplatíte za pojištění tolik. Jenže, pokud máte nemovitost podpojištěnou, může dojít k situaci, že v případě čerpání pojistky pak vyplacená částka nepokryje skutečný rozsah škod. A to právě kvůli tomu, že pojistka byla sjednána na nižší hodnotu nemovitosti.
Například u nově postaveného patra a neaktualizované smlouvě se může stát, že samotné patro vlastně není pojištěné. Je to proto, že v pojistné smlouvě není aktualizovaná obytná plocha, ale je tam uvedena jen ta původní.
Nicméně podpojištění nevzniká jen kvůli rekonstrukci nebo přístavbě patra. Vaše nemovitost nabývá na hodnotě také například přístavbou garáže či bazénu a lepším vybavením. Když si totiž nakoupíte nové spotřebiče, moderní elektroniku nebo třeba investujete do obrazů, mincí nebo jiných sběratelských artiklů, navyšujete tím i celkovou hodnotu vybavení domácnosti a nemovitosti.
A správně nastavená pojistka je pak důležitá pro to, abyste dostali odpovídající plnění v případě závažných pojistných událostí.
Svoji nemovitost máme často lépe pojištěnou než svoje zdraví
Bohužel platí, že velká část z nás má opravdu pojištěný svůj majetek víc než vlastní život a zdraví. Ale to je každého volba. Cílem dnešního článku nemá být polemika nad tím, která pojistka je důležitější. Cílem je připomenout, že pojistné smlouvy je potřeba aktualizovat. Obzvlášť pak pojištění nemovitosti. A to ideálně každé dva až tři roky, maximálně jednou za pět let. Samozřejmostí by vždy měla být aktualizace pojistky v případě rekonstrukce nebo větších úprav nemovitosti.
Podle údajů od pojišťoven je podpojištěný zhruba každý šestý dům nebo domácnost. U starších pojistek to může být dokonce až téměř třetina všech nemovitostí. A co vy? Aktualizovali jste v poslední třech letech svoje pojistné smlouvy? Jestli ještě ne, tak se mi ozvěte se a podíváme se na to společně.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se můžem efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 24 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin – což je přibližně 2.000 klientů – po celé České republice. Uzavřela jsem 7.500 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytujem komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru v úvahu veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem můžem řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, as Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desetkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneri
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, pečlivou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoli pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoli obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je třeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejenom nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mně nejen obchodní partner, ale i lidské bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mojí práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali takovými přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mojím posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podívám na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzn. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda prodám své zkušenosti.