Neprávem přiřazené dluhy řešte co nejdříve
09. 09. 2020
Sice věřím, že vás taková situace nikdy nepotká, ale přesto se vyplatí být na něco podobného připraven. Alespoň teoreticky. Někdy se totiž může stát, že vám přijde platební příkaz od soudu nebo upozornění na nezaplacený dluh. I přesto, že jste platbu za dluh, službu nebo zboží už dávno provedli.
Reagujte
Nejhorší, co můžete udělat, je mávnout nad tím rukou. Možná si řeknete, že už je to dávno vyřešené a netýká se vás to, ale opak je pravdou. Může se totiž stát, že na druhé straně to za vyřešené bohužel nepovažují a vám pak už rovnou přijde výzva k soudu nebo nedejbože exekutor. Přitom by bývalo stačilo, kdybyste reagovali okamžitě. Obzvlášť, když víte, že jste požadovanou částku zaplatili a můžete platbu doložit.
Pokud jste si jisti, že jste nikdy takový dluh neměli a víte, že upomínka nebo platební příkaz nejsou vtípkem vašich přátel, reagujte taktéž. Můžete podat stížnost proti rozhodnutí nebo tzv. odpor.
Jestli jste v minulosti opravdu nějaký dluh měli a už je to delší dobu, využijte uplatnění tzv. promlčecí doby. Ta činí tři roky od doby, kdy vznikla povinnost peněžitou pohledávku splatit. Možnost promlčení údajného dluhu je ale možné u soudu využít pouze tehdy, pokud se vy jako ten, který má dluh splatit, ozvete a o promlčení požádáte.
Lhůta 15 dní
Proto pokud vám dorazí „neoprávněný“ platební rozkaz od soudu, podejte do 15 dnů od jeho doručení tzv. odpor. V případě, že je pohledávka uhrazena nebo případně promlčena, bude platební rozkaz v plném rozsahu zrušen a soud nařídí ohledně podané žaloby jednání. Na jednání pak můžete uplatnit buď námitku promlčení pohledávky nebo doložit, že jste ji řádně zaplatili.
Dělat mrtvého brouka se nevyplatí
Prostě strategie „mrtvého brouka“ v tomhle případě není rozumná, i když opravdu nikomu nic nedlužíte. Minimálně se obraťte na toho, kdo váš údajný dluh chce splatit, a pokud už vám přišlo upozornění od soudu nebo exekutora, tak i na zprocesovatele celého řízení podáním už zmíněného odporu nebo stížnosti. Případnému zahájení exekučnímu řízení se braňte návrhem na jeho zastavení.
Lepší je včas a co nejdříve tuhle záležitost začít řešit, než se dostat do slepé uličky, exekuce nebo k soudu.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se mohu efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 23 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin - což je přibližně 2.000 klientů - po celé České republice. Uzavřela jsem 7.400 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytuji komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru do úvahy veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem mohu řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, a.s. Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desítkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneři
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, důkladnou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoliv pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoliv obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je potřeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejen nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mne nejen obchodní partner, ale i lidská bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mé práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali také přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mým posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podílím na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzv. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda předám své zkušenosti.