Jak ochránit svou domácnost?
14. 8. 2023
Pojištění domácnosti pokrývá škody způsobené vloupáním, krádeží nebo přírodní katastrofou, jako je povodeň, požár, zemětřesení, pád stromu atd. Cena pojištění se liší v závislosti na pokrytí, na výši spoluúčasti, kterou musí poškozená osoba zaplatit, a také na lokalitě domácnosti. Ceny pojištění jsou vyšší v Praze a v izolovaných oblastech. Dalším faktorem je riziko vloupání. Některé pojišťovny také zohledňují patro, ve kterém se nachází byt, jelikož přízemí je více vystaveno riziku vloupání. Z hlediska pojištění nezáleží na tom, zda je byt vaše vlastnické nebo nájemní.
Na co určitě nezapomenout?
V regionech s častými povodněmi mohou pojišťovny mít výhrady k uzavření pojistné smlouvy a některé domácnosti mohou být nepojistitelné. Pojišťovny definují rozdíl mezi povodní a záplavou. Povodeň je definována jako voda vylitá z řečiště nebo nádrží, kdežto záplava zahrnuje stojící nebo tekoucí vodu, která vznikla z jiné příčiny, jako je silný déšť nebo tání sněhu. Je důležité si zkontrolovat, jak vaše pojišťovna tyto rizika pokrývá.
Velikost pojistné částky je odhadována samotným zákazníkem a na jeho základě je určena maximální hodnota náhrady od pojišťovny. Je důležité odhadnout částku co nejpresněji, aby se předešlo podpojištění, které by vedlo k úměrnému snížení vyplacené částky, nebo připojištění, což by znamenalo nadměrné pokrytí nad rámec skutečné hodnoty majetku.
Úroveň bezpečnostních opatření, která pojišťovna požaduje, se zvyšuje v závislosti na požadované pojistné částce. Mohou být požadovány bezpečnostní zámky, požární detektory nebo trezory pro cennosti.
Pojišťovny také rozlišují mezi novou a časovou hodnotou. Pokud se rozhodnete pro novou hodnotu, pojišťovna vám vyplatí náhradu tak, abyste si mohli poškozenou věc zakoupit novou. Pokud si zvolíte časovou hodnotu, musíte počítat s tím, že bude brán ohled na opotřebení věci a náhrada bude menší.
Pozor na výluky
Je také důležité si všímat toho, co je z pojištění vyňato, a zjistit si možnosti dalšího pojištění. Standardně jsou věci pojištěny jen do určité částky, takže pokud vlastníte dražší majetek, může být nutné uzavřít doplňkové pojištění.
Měli byste také nezapomenout aktualizovat pojistnou smlouvu, pokud dojde ke změně hodnoty věcí ve vaší domácnosti. Pojistné podmínky by měly odrážet aktuální situaci. Smlouva obvykle zahrnuje různé bonusy, jako je sleva za bezškodní průběh nebo věrnostní programy pojišťoven. Pojištění je produkt jako každý jiný a pojišťovny se snaží přilákat zákazníky pomocí co nejlepších podmínek. Proto byste neměli okamžitě souhlasit s první nabídkou, ale porovnat různé možnosti na trhu. Pokud budete chtít jednotlivé nabídky porovnat a vybrat tu nejlepší, neváhejte se na mě obrátit pomocí stránky s kontaktními údaji.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se můžem efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 24 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin – což je přibližně 2.000 klientů – po celé České republice. Uzavřela jsem 7.500 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytujem komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru v úvahu veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem můžem řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, as Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desetkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneri
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, pečlivou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoli pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoli obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je třeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejenom nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mně nejen obchodní partner, ale i lidské bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mojí práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali takovými přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mojím posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podívám na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzn. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda prodám své zkušenosti.