Bezhotovostní platby už předčily platby v hotovosti
10. 3. 2021
Už se vám to dřív taky stalo? Zapomněli jste, že nemáte v peněžence dostatek peněz a chtěli jste zaplatit svůj padesátikorunový nákup kartou? Možná se na vás pokladní a ostatní nakupující dívali jako na exota. Ale dnes, kdy za posledních dvanáct měsíců výrazně vzrostl počet bezhotovostních plateb, už vámi zaplacenou částku kartou řešit nikdo nebude.
Za běžné se považuje platit bezhotovostně klidně i nákup v hodnotě 10 korun. To odpovídá zhruba čtyřem rohlíkům. I tuhle oblast našeho života totiž ovlivnila pandemie. Platební chování se proměnilo nejen na internetu. V mnohem větší míře totiž lidé platí bezhotovostně i v běžných obchodech a podnicích. Někteří kartou, jiní dokonce přes své mobilní telefony.
Zlomový okamžik – jaro 2020
Většina obchodníků a dopravních společností po nás s prvními nakaženými covidem začala vyžadovat bezkontaktní předání zboží. Platba na dobírku často nebyla možná nebo s ní býval spojený požadavek bezhotovostní platby. I dnes to tak často je.
Nejen díky tomu většina z nás přešla na bezhotovostní platby a to i v dalších měsících pokračující pandemie. Dnes je už nadpoloviční většina plateb realizována právě prostřednictvím platebních karet. Konkrétně 54 procent z nás platí téměř vždy bezhotovostně.
V některých případech by těch plateb bylo dokonce až téměř 75 procent, jen ne všichni obchodníci a prodejci platební karty akceptují. Zbývající jedna čtvrtina plateb podle posledních průzkumů připadá tedy na ty, kteří za každých okolností preferují platbu v hotovosti.
Nejčastěji platíme bezhotovostně za potraviny
Až 83 procent dotázaných uvedlo, že nejčastěji takto platí při nákupu v obchodech s potravinami. Nebo za oblečení, zboží objednané v e-shopech a třeba i na benzínových pumpách za benzín a naftu.
Nejedná se jen o platby klasicky kartou, ale také platby přes mobilní telefon. Ty také vzrostly. Podle posledních průzkumů meziročně dokonce až o 8 procent.
A téměř polovina respondentů (46 procent) by se vůbec nezlobila za úplné zrušení plateb v hotovosti. Kam patříte vy? Mezi ty, kteří klidně budou platit jen bezhotovostně nebo mezi 27 procent těch, kteří chtějí vždy platit penězi?
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se mohu efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 23 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin - což je přibližně 2.000 klientů - po celé České republice. Uzavřela jsem 7.400 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytuji komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru do úvahy veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem mohu řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, a.s. Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desítkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneři
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, důkladnou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoliv pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoliv obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je potřeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejen nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mne nejen obchodní partner, ale i lidská bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mé práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali také přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mým posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podílím na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzv. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda předám své zkušenosti.