Máte nárok na vrácení už zaplaceného cestovního pojištění?
15. 07. 2020
Tenhle způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným. Řekl by o tom letošním klasik z Rozmarného léta. S ohledem na situaci posledních týdnů a situaci kolem rušení dovolených nejen v cizině kvůli šíření nemoci covid-19 by se nebylo čemu divit.
Pokud jste si i vy předplatili dovolenou u cestovní kanceláře, máte nárok na vrácení celé investované částky. Ale pozor, na částku za předem zaplacené cestovní pojištění a pojištění storna zájezdu to u většiny cestovních kanceláří a zasmluvněných pojišťoven neplatí.
Zákon Lex Voucher
Vláda České republiky přijala zákon č. 185/2020 Sb. neboli zákon Lex Voucher a ten ošetřuje podmínky pro zrušené zájezdy v období od 20. února do 31. srpna 2020. Namísto zaplacených a současně zrušených zájezdů tak klienti cestovních kanceláří obdrží vouchery v hodnotě veškerých klientem uhrazených plateb.
Ohledně už zaplaceného cestovního pojištění a pojištění storna zájezdu, pokud jste si je sjednali, se ale zákon dá vykládat různě. Podle nejčastějšího výkladu vrácená částka v podobě voucheru nezahrnuje úhrady ve prospěch třetích stran. Tedy pojišťovnám za cestovní pojištění a pojištění storna zájezdu.
V rámci zákona Lex Voucher je i stanovena ochranná doba, po kterou má klient možnost uplatnit voucher na náhradní zájezd. Pokud tak neučiní do 31. srpna 2021, musí mu cestovní kancelář za zrušený zájezd vrátit nejpozději do 14. září 2021 peníze. Už však ne ty, které zaplatil za cestovní pojištění, případně pojištění storna zájezdu . Alespoň tak to vyplývá z vyjádření některých cestovních kanceláří.
Ptejte se
Pravidla pro vrácení plateb za úhrady třetím stranám by se měla řídit ustanoveními pojistných smluv a všeobecnými pojistnými podmínkami pojišťoven. Některé pojišťovny už se k zákonu Lex Voucher vyjádřily tak, že pojištění se převede na vybraný náhradní zájezd. Pokud si klient vybere výrazně dražší zájezd nebo se třeba rozhodne vyměnit evropskou destinaci svojí dovolené za exotičtější, bude potřeba pojištění doplatit.
Nicméně pokud klient voucher nevyužije do 31. srpna 2021, je pravděpodobné, že částku za předem zaplacené pojistné zpět nedostane. Jedná se totiž o jednorázové pojištění, které náleží pojistiteli celé bez ohledu na zánik pojištění.
Proto se v tomto případě na podmínky uplatnění voucheru a sjednaného pojištění běžte zeptat přímo do svojí cestovní kanceláře a zjistěte si přesné detaily, ať o svoje peníze nepřijdete.
Autor
Ing. Eva Lambertová CFC
Deset důvodů, proč se mohu efektivně postarat o vaši finanční pohodu…
1. Zkušenost Finančnímu poradenství se věnuji 23 let. V současnosti mám přes 650 klientských rodin - což je přibližně 2.000 klientů - po celé České republice. Uzavřela jsem 7.400 obchodů. Noví zákazníci mi na základě doporučení většinou volají sami.
Viz. - názory klientů
2. Komplexní péče
Nejsem prodejce finančních produktů, ale finanční poradce. Nenabízím produkty, ale poskytuji komplexní řešení potřeb klientů. Jsem FO, která poskytuje zprostředkování finančních služeb v oblasti pojištění, hypoték, stavebního spoření, úvěrů ze stavebního spoření, investování, penzijního připojištění, doplňkového penzijního spoření či jiných spořících nástrojů.
Při tvorbě poradenství beru do úvahy veškeré potřeby zákazníka. Díky mým širokým možnostem mohu řešit každou důležitou oblast klientova zájmu a podat mu pomocnou ruku ve složitém světě peněz.
3. Zázemí silných partnerů
Mám k dispozici široké a kvalitní zázemí silných a seriózních finančních institucí působících na českém trhu. Díky tomu mám také vždy potřebné, kvalitní a aktuální informace z oblasti financí.
Při své činnosti spolupracuji se společností OVB Allfinanz, a.s. Prostřednictvím této společnosti spolupracuji s desítkami finančních institucí.
Viz. - finanční partneři
4. Objektivita
Nestraním žádné finanční instituci. Objektivně posoudím situaci každého klienta. Jako finanční poradce se snažím zákazníkovi poskytnout všechny relevantní informace, důkladnou analýzu a nabídnout řešení odpovídající přesně jeho potřebám.
5. Věrnost
Svým klientům se věnuji dlouhodobě, nikoliv pouze v okamžiku podepsání smlouvy.
Kladu důraz na perfektní servis, a proto se každý můj klient na mě může kdykoliv obrátit se žádostí o radu či jinou pomoc, vždy se snažím maximálně vyhovět.
6. Odbornost
Svět financí se neustále vyvíjí, z toho důvodu je potřeba držet krok s tímto vývojem. Pravidelně proto zvyšuji svou odbornost různými formami vzdělávání. Jsem držitelem všech oprávnění a certifikátů, které český stát a potažmo Česká národní banka od finančních poradců vyžaduje.
Za svou práci jsem také získala řadu ocenění.
7. Etika poradenství
Etika, slušnost, korektnost a diskrétnost jsou nejen nezbytné vlastnosti každého profesionála, ale i průvodní hodnoty dobrých obchodních vztahů.
8. Důvěra
Klient je pro mne nejen obchodní partner, ale i lidská bytost. Proto je důvěra tou nejsilnější hodnotou v mé práci. Díky tomu mám s mnoha klienty nadstandartní osobní vazby a troufám si říci, že s řadou z nich jsme se stali také přáteli.
9. Společenská odpovědnost
Mým posláním je i kultivace služeb finančního poradenství, zvyšování finančního povědomí veřejnosti a ochrana klientů před nevýhodnými podmínkami a nekalými praktikami prodejců.
Z tohoto důvodu se rovněž aktivně formou přednášek podílím na zvyšování finanční gramotnosti občanů.
10. Prioritou je poradenství
Nejen finanční poradenství stálo v minulosti na bázi tzv. multi level marketingu. Pro mnoho finančních poradců bylo shánění nových kolegů často větší prioritou než poskytování finanční služby samotné. Pro mě osobně však vždy bylo a nadále zůstává finanční poradenství prioritou číslo jedna. Případnému vážnému zájemci o profesi finančního poradce nicméně ráda předám své zkušenosti.